La Voiture Noire: Bugatti stvoril najdrahšie auto všetkých čias
Bugatti pred Ženevou odhaľovala kúsok po kúsku retro auto v štýle legendárneho 57 SC Atlantic. Niektorí možno čakali repliku, ale prečo vlastne? Legendárna francúzsko-taliansko-nemecká automobilka využila k prestavbe auto, ktoré má momentálne k dispozícii: Chiron a z neho vychádzajúce Divo. Výrobca, ktorého už viac ako dve dekády vlastní Volkswagen, sa tak posunul medzi tých, ktorí sú schopní a ochotní za patričný obnos splniť skutočne individuálne priania klienta. A niektorým zďaleka nestačí len špeciálny lak, čalúnenie a vlastný monogram či podpis nejakého slávneho pretekára v interiéri.
Bugatti La Voiture Noire (čierny voz) je jedinečnou zákazkovou prácou inšpirovanou jedným zo štyroch vyrobených Atlanticov, tým, ktorý vlastnil sám Jean Bugatti, syn zakladateľa. Práve preto má svojbytná karbónová karoséria aj túto lesklú farbu. Siluetou z horného pohľadu aj náznakom striebristé plutvy novinka ale vzor nápadne pripomína. Tiež predná maska v tvare podkovy spomína na predvojnové časy. Tvar čelného skla a jeho plynulý prechod do bočných okien bol zase pre zmenu inšpirovaný prilbou. Zaujme aj tvar koncových diód. Za návrhom konečnej podoby vozidla stál Etienne Salomé.
Pozrite si galériu
Technika je teda zhodná s vyššie spomínanými modernými modelmi: za sedadlami pod krytom, ktorý tiež našiel inšpiráciu v klasike, je umiestnený unikátny osemlitrový šestnásťvalec do W so štyrmi turbodúchadlami. Výkon (1103 kW / 1500 k) i krútiaci moment (1600 N.m) zostali nezmenené. Silu dokladá šesť koncoviek výfuku miesto inak obvyklých štyroch, vyzerajú naozaj impozantne.
V Ženeve voz predstavil sám súčasný šéf Bugatti Stephan Winkelmann. Zákazníka už má. Zaplatil zaň neskutočných 16,7 milióna eur. S daňou. Meno klienta zostáva oficiálne v tajnosti, Winkelmann iba povedal, že patrí "nadšencovi". Šepká sa však o tom, že tým, kto si bezkonkurenčne najdrahšie nové auto v dejinách objednal a kúpil, je bývalý generálny riaditeľ skupiny Volkswagen Ferdinand Piëch. Práve za jeho vlády nemecký koncern kúpil práva na značku. Navyše vlastní rozsiahlu zbierku starších i novších vozidiel vrátane športových prototypov z Le Mans.