Nadšenec si postavil lietajúcu raketoelektromotorku
Hovorí jej ElectraFly a posledné dva roky hľadá odvážnych investorov, ktorí by ju premenili na realitu. V Las Vegas sa pochválil prototypom, ktorý na let používa hybridný elektrický motor. Stroj, na ktorý si sadnete podobne ako na motorku, má po stranách rozmerné rotory a na spodnej strane malú tryskovú jednotku.
Manning nie je úplný zelenáč, vyštudoval letectvo malých lietadiel na Utahskej štátnej univerzite. Prototyp jeho osobného lietajúceho drónu bol úspešne testovaný v auguste 2018 - išlo ale o let bez posádky. Riadený let by sa mal uskutočniť v priebehu prvého polroku tohto roku. Chystajú sa tiež ďalšie testy v spolupráci s americkou armádou.
Ako motorka s vrtuľami
Vzlet a udržiavanie stroja vo vzduchu zaisťujú, podobne ako u drónov, štyri horizontálne orientované vrtule, poháňané elektromotormi. Sú nainštalované na ramenách a počas letu sa nachádzajú nad úrovňou hlavy vodiča (či pilota). Elektromotory sú nevyhnutné pre rýchlu reakciu a konštantný krútivý moment.
Samotné vrtule ale nemajú dostatok vertikálneho ťahu, aby zdvihli 34 kilogramov ťažký stroj vrátane akumulátorov a jeho ďalšie užitočné zaťaženie. Preto EletraFly používa tiež malý prúdový motor, ktorý počas vzletu zvyšuje ťah, pri lete zaisťuje pohyb dopredu a v budúcnosti má pomáhať dobíjať batérie.
V režime vznášania sa vozidlo pohybuje s prednou časťou zdvihnutou v uhle 20 stupňov voči zemi, pri pohybe dopredu sa potom jeho pozícia vyrovnáva s horizontom. Stroj sa dá pilotovať na diaľku alebo pomocou dvoch joystickov.
Prepravovaná osoba sedí nad ťažiskom stroja podobným spôsobom, ako na motocykle, pričom telo jazdca sa behom letu nachádza pod úrovňou vrtulí. Toto riešenie umožňuje dosiahnuť väčšiu stabilitu zariadenia.
Na čo je to dobré?
ElectraFly sa môže uplatniť v službách armády alebo napríklad u zákazníkov, ktorí sa potrebujú rýchlo pohybovať po území s nespevnenými komunikáciami.