Minulý pondelok sa na stránke Automotive News objavila správa, podľa ktorej by Audi oživilo 60 (alebo skôr 80 rokov) rokov) mŕtvu značku Horch. Chce ponúknuť špičkové luxusné auto modelu A8 podľa vzoru Mercedes Maybach. Maybach nie je samostatná značka, je to najluxusnejšia verzia triedy S, ktorú by Audi kopírovalo.

​Je to výborná príležitosť na to, aby sme sa obzreli za príbehom značky Audi.

Aby sme pochopili význam nemeckej predvojnovej automobilky Horch, ktorá vyrábala kvalitné a luxusné vozidlá na vysokej technickej úrovni, objasníme si, prečo sa logo Audi skladá zo štyroch kruhov.

Obľúbená značka štátnikov s právom prednostnej jazdy je potomkom spoločnosti Auto Union, ktorá v sebe združuje štyroch výrobcov. Tými boli pôvodné Audi, DKW, Wanderer a Horch.

Zdroj: Wikimedia

​​Štyri značky boli nútené zjednotiť sa v roku 1932 kvôli Veľkej hospodárskej kríze. Dovtedy bol Horch silnou konkurenciou, ktorá udržiavala v strehu vtedy ešte samostatne fungujúce značky Mercedes a Benz.

Továreň Horch založil v roku 1904 ten August Horch, ktorý stál v roku 1910 aj za vznikom Audi, z ktorého ho násilím vypoklonkovali. Dve značky nespája len spoločný zakladateľ, ale aj samotný názov. Horch v nemčine znamená Počúvaj pozorne!audi je latinský ekvivalent tohto výrazu.

Je teda jasné, že po zjednotení v roku 1932, začali obe Horchove značky opäť spolupracovať. Spoločnosť Horch vyrábala automobily do roku 1940, ale neskôr sa model P240 vyrábaný firmou Sachsenring pod názvom Horch vyrábal až do roku 1958.

Predchodca nového Audi A9: Už vieme, ako bude vyzerať

Trochu Aston Martin, trochu Volvo Coupé Concept, ale stále čistokrvné Audi. Zvyknite si na tento vzhľad, pretože v nasledujúcich rokoch ho budete často stretávať na cestách.