Automobilová výroba patrí k tým najskúsenejším oborom z hľadiska automatizácie a robotizácie - veď s prvými optimalizáciami masovej výroby sa začalo už pred 100 rokmi.

Ani tie najmodernejšie robotické systémy, ktoré sa starajú napríklad o zváranie karosérie dokopy, ale nie sú bez chyby - respektíve ich riadiaci program.

Tento rok v lete na to prišli napríklad v americkej farbike Subaru, keď v rámci náhodných kontrol objavili jedno auto Subaru Ascent, na ktorom chýbali niektoré zvary jedného z pilierov.

Pri ďalšom aute, o ktorom sa píše v správe agentúry NHTSA, Subaru zistilo, že nešlo o ojedinelý prípad, a robotická chyba kvôli softvérovej chybe svojho kódu nezvarila karosériu u niekoľkých stoviek ďalších áut vyrobených tento rok v júli.

Na chybu sa neprišlo prostým odhadom, avšak v prípade havárie by nekvalitný zvar mohol spôsobiť ešte oveľa väčšiu neplechu. A tak Subaru nezostalo nič iné, než postihnutú várku áut pozbierať a zošrotovať, vzhľadom na charakter závady totiž nebolo iné riešenie.

Neostáva iné, než dúfať, že programátori z ostatných automobiliek "kódia" kód o niečo lepšie.

Zdroj: CNC