Výkon najsilnejších superšportov, podvozok pre ralley a unikátny elektrický pohon - to všetko sľubuje Miss R z dielne Xing Mobility.

Taiwanská spoločnosť Xing Mobility sa na verejnosti predstavila len vlani. Vyvinula podvozok pre pretekársky elektromobil, ukázala pár nie veľmi podarených 3D vizualizácii pretekárskeho auta a sebavedomo vyhlásila, že o pár mesiacov sa budú mať automobiloví nadšenci na čo tešiť. A svoje sľuby naozaj splnila.

Závoďák za dve sekundy

Ako je to u pretekárskych elektromobilov zvykom, aj prototyp Miss R poháňajú štyri nezávislé motory. Každý z nich má výkon 250 kW a spolu dosiahnu až na silu 1341 koní. Z nuly na stovku voz zrýchli za 1,8 sekundy. Svojou akceleráciou tak prekoná aj netrpezlivo očakávané žihadlo Tesla Roadster. Xing Miss R pritom nechce byť len športiakom na hladké ovály a dlhé rovinky. Podvozok je stavaný na preteky ralley a preháňanie sa v nebezpečnom teréne. Miss R okrem výkonu ponúkne aj veľmi slušný dojazd až 250 kilometrov.

Výmena bateriek

Aby sa mohol výkonný motor rozbehnúť naplno, ukrýva voz pod kapotou akumulátor o kapacite jedného megawattu zložený z celkovo 98 prepojených modulov. Proti prehrievaniu ich chráni unikátny systém - neustále sú ponorené v chladiacej kvapaline 3M Novac 7200. Okrem toho vyvinula automobilka Xing unikátny systém dopĺňania energie. Namiesto obyčajného dobíjania chce umožniť aj ľahkú výmenu akumulátora. Tvrdí, že batériu zo závoďáku Miss R vymeníte za novou len za päť minút. V každodennej prevádzke sa takýto systém asi nepresadí, ale vo svete pretekov a vodičských exhibícii možno áno. A tiež pri preprave nákladu. To je totiž oblasť, kde chce firma Xing Mobility skutočne uspieť.

Zdroj: YouTube/XING Mobility’s Miss R Story

​Modulárny kamión

Okrem pretekárskych špeciálov Xing Mobility pracuje najmä na vývoji pohonných jednotiek a batérii pre veľkých výrobcov autobusov, nákladiakov a kamiónov. Dokonca predstavila aj vlastný kamión menom Mr. T, ktorého hlavnou výhodou majú byť práve modulárne batérie. V depách či preskladištiach môžu byť pripravené nabité akumulátory. Do kamiónov tak stačí počas výkladky vložiť novú batériu a vodič môže hneď vyraziť na ďalšiu cestu. Rovnako tak možno uberať a pridávať moduly podľa potreby. Na dlhé trate ich povezie dostatok, na tie krátke sa s nimi naopak zbytočne nepotiahne a vojde sa doň viac vecí.

Bude Xing Miss R v predaji?

Samotní tvorcovia z Xing Mobility priznávajú, že Miss R má slúžiť len ako ukážka technológií, ktoré dokážu vyrobiť a použiť. Lenže o auto sa hneď začali zaujímať nadšenci silných motorov, a preto v budúcom roku vznikne dvadsiatka týchto unikátnych športiakov na predaj. Previezť sa terénom v diabolsky rýchlej elektrobugine nebude bohužiaľ zábava pre každého. Cena jedného vozu sa bude pohybovať okolo osemstotisíc eur.

Zdroj: CNC