KLM Royal Dutch Airlines na vybraných letiskách spustí testovanie robot Care-E. Jeho cieľom bude uľahčiť život pasažierom. Tento robot vás dovedie všade, kam sa potrebujete dostať.

​Ešte v priebehu tohto leta chce letecká spoločnosť KLM Royal Dutch Airlines na vybraných letiskách spustiť testovanie robota Care-E. jeho cieľom bude zjednodušiť život cestujúcim.

Najmä na väčších letiskách môže byť pre pasažiera orientácia pomerne frustrujúcim zážitkom. Svoj podiel na tom nesie okrem iného časté oneskorenie či ruešenie letov, zmeny terminálov a brán. Pokiaľ sa na danom letisku nevyznáte, ľahko sa ocitnete v bludnom kruhu.

Nielen na riešenie tejto situácie sa orientuje KLM Royal Dutch Airlines. Spoločnosť chce zákazníkom zaistiť, aby ich cesta letiskom nebola hektická a plná stresu. Prichádza preto s malým modrým robotom menom Care-E.

Zdroj: Facebook

​​S týmto prototypom "priateľského batožinového vozíka" sa budete môcť stretnúť za bezpečnostnou kontrolou. Dovedie vás všade, kam sa potrebujete dostať. Navyše ochotne na svojom chrbte odvezie vašu batožinu do hmotnosti až 38 kilogramov. V priestore sa pohybuje autonómne, pričom využíva techniky umelej inteligencie. Care-E jazdí rýchlosťou až 5 kilometrov za hodinu, čo možno pri dobiehaní na poslednú chvíľu nebude stačiť.

Aby vám mohol pomôcť, požiada vás najskôr pomocou neverbálnych zvukov a obrazovky o naskenovanie palubnej vstupenky. Vďaka tomu bude presne vedieť, k akému lietadlu sa potrebujete dostať. Z informačného systému letiska bude cez API priebežne sťahovať údaje o tom, ku ktorej bráne bude vaše lietadlo pristavené. Ak nastane zmena, bude schopný reagovať a vyzvať cestujúceho k presunu.

Zdroj: Facebook

​​Hoci pôsobí roztomilo, je Care-E doslova našlapaný technikou. Snímače LIDAR zabraňujú kolíziám, vyhýbajú sa prekážkam a mapujú okolité prostredie. Súčasťou výbavy je celkovo osem ultrazvukových diaľkomerov - päť vpredu a tri na zadnej strane. Kamera funguje nielen ako skener palubnej vstupenky, ale tiež na detekciu a sledovanie klienta. Väčšina týchto technológií sa nachádza na prednom diele alebo na zadnom nárazníku.

KLM začne testovanie v priebehu júla a augusta na letiskách Johna F. Kennedyho v New Yorku a v San Franciscu. Až na základe výsledkov sa rozhodne, či bude túto službu poskytovať aj inde.

Podobné projekty už skúšalo niekoľko menších firiem, ani jedna ale neuspela. V prípade Care-E je šanca na úspech podstatne vyššia, pretože za ním stojí významná spoločnosť s mnohoročnými skúsenosťami v odbore a má podporu zo strany významných letísk.

Tu je riešenie, aby vás viac neokradli na letisku

Opatrnosti nikdy nie je dosť a to platí aj pri letoch. Ak nechcete, aby sa na váš úkor obohacovali pracovníci letiska, ktorí manipulujú s batožinou, máme riešenie.

Zdroj: CNC