Tesla prekvapila tým, že v zrýchlení poráža aj športiaky. Pozrite sa na 12 áut, ktoré zrýchlia z 0 na 100 km/h za najkratší čas.

1. Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder je hybridné športové auto, ktorému pod kapotou pracuje osemvalcový motor s objemom 4,6 litra a výkonom 616 koní. Okrem toho je vybavený ešte dvoma elektromotormi s výkonom 283 koní, čím celkový špičkový výkon sa šplhá na 899 koní. S produkciou tohto modelu začali v septembri 2013, pričom auto stálo 611 000 eur. Výroba Porsche 918 Spyder skončila v júni 2015.

Zdroj: Facebook

​Pri hmotnosti auta okolo 1,7 tony predpokladal výrobca zrýchlenie z 0 na 100 km/h behom 2,5 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,2 sekundy a z 0 na 300 km/h za 19,9 sekundy. Maximálna testovacia rýchlosť bola 350 km/h a pomer hmotnosti k výkonu bol 1,92 kilogramu na konskú silu, v odľahčenej verzii dokonca len 1,84 kilogramu na konskú silu.

V roku 2014 potvrdil tento športiak svoje ambície, keď v nezávislom meraní zrýchlil z 0 na 100 km/h len za 2,2 sekundy. Na test boli použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 325/30ZR-21. Stojí za zdôraznenie, že nejde o pretekárske pneumatiky bez vzorky, ale o bežne dostupné pneumatiky, s ktorými sa môže ísť bežne na cestu.

2. Tesla Model S P100D Ludicrous+

Na druhom meiste je novší Tesla Model S P100D. Ide o verzii s vylepšenou batériou Ludicrous+, ktorej prínosom je nielen väčší dojazd (až 613 kilometrov), ale aj lepšia akcelerácia. Tento praktický sedan pôsobí medzi čistokrvnými športiakmi ako zjavenie, ale na druhé miesto rebríčka áut s najväčším zrýchlením sa dostal právom.

Tesla Model S P100D Ludicrous+ dosiahla v nezávislom teste 2,3 sekundy, teda aby sme boli úplne presní, oficiálny čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h znie 2,276 sekundy.

Zdroj: Facebook

​Verejnosť trochu prekvapilo, že cez dve tony ťažké auto dokázalo tak skvelo akcelerovať. Dôvody sú v podstate tri: vysoký výkon s okamžitým točivým momentom, pohon všetkých kolies a vynikajúca priliehavosť. Kombinácia týchto faktorov doviezla Teslu na druhe miesto.

Vďaka rýchlonabíjaniu zvládnete tento nenápadný sedan nabiť na 80 percent kapacity za 70 minút.

3. Bugatti Chiron

Dvojmiestny superšport Bugatti Chiron bol vyvinutý a vyrabány vo francúzskom Molsheim ako nástupca Bugatti Veyron. Prvýkrát ho vystavili na Ženevskom autosalóne 1. marca 2016. Osemlitrový motor so štyrmi turbodúchadlami poskytuje brutálny výkon 1500 konských síl. Podľa výrobcu malo vďaka nemu auto zrýchľovať z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy, z 0 na 200 km/h za 6,5 sekundy a z 0 na 300 km/h za 13,6 sekúnd.

Tento model tiež držal rekord v zrýchlení z 0 na 400 km/h a následnom zastavení, kedy bývalý jazdec F1 Juan Pablo Montoya dosiahol rýchlosť 400 kmh behom 32,6 sekundy a ďalšej 9,4 sekundy potreboval na zastavenie.

Zdroj: Facebook

O pár týždňov neskôr ale tento rekord prekonal Koenigsegg Agera RS časom 36,44 sekundy. Dodajme, že maximálna rýchlosť Chironu je z bezpečnostných dôvodo, týkajúcich sa najmä pneumatík, obmedzená na 420 km/h. Predpokladaná skutočná "maximálka" je 463 km/h.

Auto s cenovkou 2 998 000 amerických dolárov dokázalo v nezávislom teste zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy.

4. Dodge Challenger SRT Demon

SRT Demon debutoval ako ostrejšia verzia Dodge Challengeru na automobilovej ýstave Auto Show, ktorá sa konala v New Yorku v apríli tohto roka. V jeho útrobách sa skrýva osemvalcový motor s objemom 6,2 litra, ktorý pri použití stooktánového benzínu poskytne výkon až 852 konských síl.

Pri pohotovostnej váhe 1930 kilogramov robí pomer hmotnosti k výkonu 2,26 kilogramu na kone. Automobil, ktorý bude vyrobený len v edícii 3300 kusov, je vyslovene postavený na rýchlu akceleráciu. Tomu je podriadené takmer všetko, vrátane skutočnosti, že v základnej verzii je v aute len jedna sedačka. Auto bude obuté do cestných pneumatík od firmy Nitto Tire, označených NT05R.

Zdroj: Facebook

Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne oficiálne nezáislé merania, takže sa musíme spoľahnúť na dáta od výrobcu. Podľa neho Dodge Challenger SRT Demon zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a z 0 na 161 km/h za 5,1 sekundy. Uvidíme, či reálne testy tieto časy ešte posunú, je pravdepodobné, že áno.

Začiatok predaja je naplanovaný na jeseň tohto roku a očakáva sa cenovka nižšia než 100 000 dolárov. To by z tohto Dodge urobilo jeden z cenovo najdostupnejších vozov s brutálnym zrýchlením.

5. Lamborghini Huracán Performante

Lamborghini Huracán Performante bol predstavený ako okruhová verzia Huracána na Ženevskom autosalóne v roku 2017. Huracán Performante prešiel rôznymi vonkajšími zmenami. Najvýraznejšie to zasiahlo predné a zadné nárazníky, na ktoré sa teraz používa uhlíkové vlákno.

Pre zvýšenie prítlaku bolo pridané nastaviteľné zadné krídlo z uhlíkových vlákien, ďalej bola zmenená pozícia výfukového systému a zadný difuzor. Tiež interiér prešiel zmenami - priniesol nové športové sedadlá a digitálny rýchlomer.

Zdroj: Facebook

Lamborghini teda nepoužilo pri vytváraní verzie Performante žiadnu mágiu - len praktickú a spoľahlivú metodiku pridávania energie, znižovania hmotnosti a vylepšovania aerodynamiky. Maximálna rýchlosť je obmedzená obmedzovačom na 325 km/h a auto aj so svojimi úpravami môže do bežnej premávky.

Pohon zaisťuje 5,2-litrový desaťvalec, ktorý bol vyladený tak, aby produkoval 631 konských sil. Pri hmotnosti 1555 kilogramov je pomer váhy a výkonu 2,46 kg/kone. V nezávislom teste dokázal Lamborghini Huracán Performante zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy.

6. LaFerrari

Až šieste miesto musí stačiť ku šťastiu priaznivcom talianskej automobilky so vzpínajúcim sa koňom v znaku. LaFerrari (F150) je hybridné športové vozidlo. Ferrari nepovolilo štandardné nezávislé testy na neutráln ej pôde, takže hodnoty uvádzané v časopisoch, boli získané na skúšobnej dráhe Ferrari so špeciálne upravenou vozovkou.

Zdroj: Facebook

​Dvojmiestne kupé s dvanásťvalcovým motorom o objeme 6,3 litra, elektromotorom a systémom rekuperácie energie KERS váži 1585 kilogramov a jeho celkový výkon je 963 koní. Bolo vyrobených len 499 kusov, pričom cena začínala na jednom milióne amerických dolárov, ale dnes sa šplhá až k niekoľkonásobku.

Podľa oficiálnych údajov automobilky zvládne tento model prekonať maximálnu rýchlosť 349 km/h a z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 2,4 sekundy. Pre zaujímavosť rýchlosť 200 km/h dosiahne za menej než 7 sekúnd a na rýchlosť 300 km/h zrýchli za 15 sekúnd.

7. Lamborghini Aventador SV

Limitovaná edícia pozostavajúca zo 600 kusov Lamborghini Aventador SV prišla s dvanásťvalcovým motorm o objeme 6,5 litrov. Prvýkrát bola k videniu na autosalóne v Ženeve a oproti štandardnej verzii vážila o 50 kilogramov menej.

Zníženie hmotnosti bolo dosiahnuté predovšetkým využitím uhlíkových vlákien ako vnútri, tak zvonku. Lamborghini Aventador LP 750-4 SuperVeloce ponúkol veľki solídny pomer výkonu a hmotnosti 2,03 kilogramu na kone. Auto má tiež vylepšenú aerodynamiku, pričom prítlačná sila sa zvýšila o 180 percent.

Zdroj: Facebook

​Oficiálne deklarované zrýchlenie z 0 na 100 km/h je počas 2,8 sekundy, čo je samo o sebe pekné číslo. V nezávislom meraní dosiahol tento model z pevného štartu rýchlosť 100 km/h za 2,5 sekundy.

Dodajme, že cena tohto superšportu sa pohybovala od 493 069 dolárov.

8. Bugatti Veyron a Veyron Super Sport

Športové vozy Bugatti Veyron a Veyron Super Sport boli navrhnuté a vyvinuté v Nemecku skupinou Volkswagen, ale vyrábali sa vo francúzskom meste Molsheim firmou Bugatti. Svoje pomenovanie nesú podľa pretekára Pierra Veyrona. Pôvodná verzia má maximálnu rýchlosť 407 km/h a bola ocenená v televíznom programe Top Gear.

Zdroj: Facebook

V útrobách tohto krásavca hrmí šestnásťvalcový motor o objeme osem litrov s výkonom 1001 koní. Pri pohotovostnej hmotnosti 1888 kilogramov to znamená 1,88 kilogramov na kone. Impozantná bola tiež spotreba paliva, ktorá v meste dosahovala 40,4 litra na 100 kilometrov.

Od roku 2010 sa vyrábala verzia Super Sport, ktorá ponúkala až 1200 koní a maximálnu rýchlosť (elektricky obmedzenú) až 415 km/h. Napriek evidentným rozdielom nakoniec obe "Bugatky" dokázali zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy.

9. Porsche 911 Turbo S (911)

Ďalším "dravcom", ktorý zvládne z 0 na 100 km/h zrýchliť behom 2,5 sekundy, je Porsche 911 Turbo S (911). Model 991 predstavili v roku 2012 a nemecký výrobca ho prezentoval ako úplne novú platformu nadväzujúcu na pôvodný model 911.

Verzia Turbo S vstúpila na scénu v roku 2013 a jej najciteľnejším prínosom malo byť zvýšenie výkonu na 560 koní. Automobilka deklarovala čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h. Nezávislé testy ale namerali čas ešte o tri desatinky sekundy kratší.

Zdroj: Facebook

​Zaujímavosťou tohto modelu bolo natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré reaguje na aktuálnu rýchlosť. pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá proti predným natáčali do opačného smeru, pri vyšších naopak v rovnakom. Tým sa dosahoval virtuálny efekt skrátenia rozvoru, zatiaľ čo pri vysokých rýchlostiach predĺženie rozvoru sľubovalo vyššiu stabilitu a agilitu.

Svojho času sa variant Turbo S predával za 192 000 eur.

10. McLaren 720S

McLaren 720S z radu McLaren Super Series nahradil v roku 2017 model 650S. Od staršej verzie sa líši predovšetkým upraveným karbonovým podvozkom, ktorý je ľahší a tuhší.

Srdcom tohto dravca je osemvalcový motor s objemom 3,8 litra, preplňovaný dvoma turbodúchadlami. S výkonom 720 konských síl dokáže podľa oficiálnych propozícií výrobcu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, na 00 km/h sa dostane za 7,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 341 km/h, zaujímavý je tiež pomer hmotnosti a výkonu, ktorý je 1,78 kilogramu na kone.

Zdroj: Facebook

​Nezávislé meranie ale naznačilo, že Briti v udávaných parametroch boli trochu skromní. Napríklad udávaný čas na štvrť míle je 10,3 sekundy, zatiaľ čo pri nezávislom meraní sa stopky zastavili na hodnote 9,98 sekundy.

Taktiež zrýchlenie z 0 na 100 km/h bolo v praktických testoch lepšie, konkrétne to McLaren 720S zvládol za 2,5 sekundy. Dodajme, že McLaren 720S sa predáva za 208 600 libier.

11. Lamborghini Huracán

Lamborghini Huracán je športové auto talianskeho výrobcu, ktoré nahradilo predošlú vlajkovú loď Gallardo. Svetový debut si odbyl na Ženevskom autosalóne v roku 2014, jeho predaje sa začali v druhom štvrťroku 2014.

Označenie LP 610-4 pochádza z toho, že toto auto má 610 koní a pohon všetkých štyroch kolies, zatiaľ čo LP znamená "Longitudinale Posteriore" - pozdĺžne uloženie motora. Pohonnou jednotkou je v tomto prípade desaťvalcový motor s objemom 5,2 litra.

Zdroj: Facebook

Podľa údajov výrobcu sa tento superšport s pomerom váhy a výkonu 2,36 kilogramov na kone mal rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, čo je nesporne pekná hodnota. Nezávislé meranie ale ukázalo hodnotu ešte o 0,7 sekundy lepšiu, teda 2,5 sekundy. Z 0 na 200 km/h zrýchlil tento model za 9,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť 342 km/h dosiahol Huracán na diaľnici v plnej prevádzke.

Na začiatku roku 2015 sa Huracán objavil v motoristickom magazíne Top Gear. Richard Hammond ho hodnotil skôr chladnejšie.

12. Tesla Model S P90D Ludicrous

Elektromobil Tesla Model S je nenápadný sedan, ktorý v zrýchlení poráža aj extravagantné športiaky. Model S P90D Ludicrous má celkový výkon motorov 762 koní a maximálnu rýchlosť 249 km/h.

Zdroj: Facebook

Aj napriek celkový nižší výkon motorv a hmotnosti 2250 kilogramov dokáže tento automobil solídne zrýchľovať, za čo môže predovšetkým trakcia všetkých štyroch kolies. Oficiálne udávaná hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h bola 2,8 sekundy, ale s príplatkovým balíčkom Ludicrous sa podarilo v nezávislom meraní dosiahnuť hodnotu 2,6 sekundy. Maximálne preťaženie 1,1 gramu pritom bolo zmerané pri rýchlosti 22 km/h.

Po úplnom nabití sa P90D dokáže prejsť štvrť míle s pevným štartom za 10,9 sekundy, pričom na finiši dosahuje rýchlosť 122,7 km/h. Dnes už Tesla presne tento konkrétny model neponúka, ale bol to práve model P90D, ktorý pred pár rokmi uchvátil svet svojím zrýchlením. Dnes si drží 12. pozíciu medzi autami s najväčším zrýchlením, ktoré smú do bežnej prevádzky.

Top 15 superšportiakov roku 2015: Ktorý je váš favorit?

Za superšporty považujeme luxusné a vysoko výkonné športové automobily. Pre tie najdrahšie a najvýkonnejšie z nich sa tiež používa výraz hyper. Takými sú napríklad Koenigsegg Ager R alebo Bugatti Veyron. Tieto hyper autá sú často limitované počtom vyrobených kusov.

Zdroj: CNC