Švajčiarsky dobrodruh a cestovateľ odhalil verejnosti minulý týždeň na 46. ženevskom veľtrhu vynálezov unikátny model lode s názvom Manta.

Yvan Bourgnon bol šokovaný nahromadeným množstvom plastového odpadu v mori a v septembri roku 2016 vytvoril loď s názvom SeaCleaners. Bourgnon, ktorý venoval posledný rok a pol výskumu a získavaniu finančných prostriedkov pre výstavbu, predstavil minulú stredu finálnu podobu lode.

Zdroj: YouTube

​Quadrimaran by mal byť podľa plánov 70 metrov dlhý, 49 metrov široký a 61 metrov vysoký. Podľa projektového manažéra Marca Lebruna plavidla je zostrojené na základe inovatívneho hybridného pohonného systému veternej a solárnej energie, rovnako ako plachtového systému Dyna-Rigg. Plavidlo bude schopné rýchlo pristupovať k silne znečisteným oblastiam na otvorenom mori, pobrežných oblastiach a ústiach riek.

Na palube lode Manta je vytvorené zariadenie na triedenie, spracovanie a ukladanie zozbieraného plastového odpadu. Špeciálny zberný systém zabezpečí čo najrýchlejšie spracovanie plastového odpadu vo vode.

S cieľom zabrániť ďalšiemu znečisťovaniu oceánov je Manta tiež vybavená laboratóriom, ktoré pomáha so zisťovaním miesta, množstva a zloženia plastového odpadu. Údaje budú voľne prístupné medzinárodnému spoločenstvu.

Manta bude schopná denne spracovať takmer desať ton plastového odpadu, čo v prípade 25-dňovej misie znamená 250 ton.

Plánovaná posádka plavidla by mala mať 40 členov, z toho osem bude zodpovedných za samotné plavidlo a zvyšných za prevádzku palubnej továrne, uviedol Lebrun.

Zdroj: Twitter

​Aj keď podľa Lebruna stojí stavba jedného takéhoto plavidla približne 30 miliónov eur, podarilo sa im získať podporu mnohých súkromných firiem, mimovládnych organizácií a nadácií - dokonca vzbudili záujem aj u niektorých vlád - podľa plánov by takýchto gigantických lodí mohli byť v budúcnosti vybudované stovky.