Hypersonické lietadlo I-Plane by malo dosiahnuť rýchlosť až 9000 km / h.

Pracovníci Čínskej akadémie vied už testujú v aerodynamickom tuneli jedinečnú konštrukciu, ktorá by mala veľa výhod oproti predchádzajúcim nadzvukovým strojom.

Vďaka konštrukcii, ktorá je prakticky zlúčením dvoch lietadiel vytvára I-Plane oveľa väčší vztlak než bežné airbusy, takže jeho maximálna vzletová hmotnosť je oveľa vyššia. Navyše, štvorkrídlové riešenie tiež znižuje negatívne vplyvy aerodynamického tresku, takže lietadlo môže prekonať desaťtisíc kilometrov dlhú vzdialenosť medzi Pekingom a New Yorkom za menej ako dve hodiny.

Denník South China Morning Post uviedol, že I Plane o veľkosti Boeingu 737 by mal byť schopný uniesť 5 ton nákladu alebo 50 cestujúcich. Ako potvrdil nemenovaný výskumník, onen náklad by, samozrejme, mohli predstavovať aj bomby.

Podľa Popular Science príprava I-Plnu reflektuje túžbu Číny stať sa lídrom v závode v hypersonickom zbrojení. Ďalším tematicky relevantným projektom najľudnatejšej krajiny sveta je aerodynamický tunel, schopný vyprodukovať rýchlosť až Mach 36.

Aj keď v časopise Physics, Mechanincs and Astronomy tvorcovia neuviedli viac podrobností tohto tajomného stroja, je pravdepodobné, že I-Plane by mal mať kombinovaný pohon. Pri nízkej rýchlosti by ho poháňal klasický turbínový, kým pri hypersonickej rýchlosti náporový scramjet motor.

Inžinieri musia ale vyriešiť zopár problémov. Jedným z nich je, že pri lete tak vysokou rýchlosťou sa vytvára obrovské množstvo tepla, ktoré dosahuje až tisíc stupňov Celzia. Ak sa teplo nepodarí bezpečne izolovať, následky môžu byť fatálne.