Byton Concept je koncept elektrinou poháňaného crossoveru nového čínskeho start-upu. Vyrábať sa má začať v roku 2019.

O automobilke Tesla si môžete myslieť všeličo, nemožno jej však uprieť víziu a začatie trendu expanzie elektromobilov. Jej úspech inšpiroval ďalšie firmy, a tak snáď každý týždeň (alebo aspoň mesiac) sa na scéne objavuje nová značka, ktorá jej chce byť podobná. Veľa týchto firiem pochádza z Číny, kde sú teraz elektromobily veľmi propagované. Medzi ne patrí aj Byton prichádzajúci s konceptom elektrického crossoveru.

Byton Concept je svojimi autormi nazývaný prémiovým elektrickým automobilom, ktorý chce byť mostom medzi tradíciou a víziou. Dĺžkou 4.850 mm, šírkou 1.940 mm a výškou 1.650 mm zodpovedá Fordu Edge.

Kým exteriér vyzerá vcelku konvenčne, ako vlastne bežný crossover (hoci má potrebné miesto dverových kľučiek rozpoznávanie biometrických údajov používateľa), vnútro je celkom futuristický. Ak sú dnes veľké displeje obľúbené, Byton ide ešte ďalej, interiéru totiž dominuje obrie, 49-palcová obrazovka zaberajúca celú hornú časť palubnej dosky.

Zdroj: Byton

​Tá je rozdelená do troch rôznych panelov, ktoré možno personalizovať podľa potreby. Vedľa zobrazovania rôznych informácií sa tu premieta aj obraz zo spätných kamier, Byton Concept totiž miesto konvenčných zrkadiel používa práve trojicu kamier, umiestnených na bokoch karosérie a na zadku.

Byton sľubuje aj ovládanie gestami alebo hlasové ovládanie. K dispozícii bude aj aplikácia pre chytré telefóny. A komu by veľký displej na palubnej doske nestačil, sú tu ešte dve obrazovky pre cestujúcich vzadu. Ďalšia je dokonca umiestnená v strede volantu, je osempalcová, dotyková, pričom jej súčasťou je ovládanie smerových svetiel, ovládače pre jazdu alebo nastavenie hlasitosti infotainmentu. Skrátka také tie bežné prvky multifunkčného volantu, ale v modernom balení.

Pozrite si galériu

​Ako už bolo povedané, Byton Concept je elektromobil. Výrobca počíta s dvoma prevedeniami. Základ má pri zadnej náprave umiestnený elektromotor s výkonom 200 kW a krútiacim momentom 400 N.m, kým druhý variant je štvorkolkou, ktorá má elektrický agregát aj vpredu. Výsledkom tejto kombinácie je potom 350 kW a 710 N.m.

Ako už je dnes zvykom, Byton sľubuje tiež techniku ​​pre autonómnu jazdu, konkrétne štyri stupne. K dispozícii majú byť kamery, ultrazvukové senzory, radary a laserové snímače, ktoré bude možné vylepšiť tým, ako sa technika bude ďalej vyvíjať. Auto je prispôsobené aj pripojeniu k 5G mobilnej sieti, schopnej prenášať dáta až rýchlosťou 10 GB za sekundu.

Byton Concept zatiaľ môžeme považovať za projekt z oblasti "papier znesie všetko," spoločnosť ale skutočne počíta s jeho výrobou. Aktuálne sa prezentuje na výstave elektrotechniky CES v americkom Las Vegas, už v budúcom roku však má ísť do výroby, nasledovaný MPV a sedanom na rovnakej platforme. Sme veľmi zvedaví, ako tento plán vyjde. Projekt je to totiž veľmi zaujímavý.

Zdroj: CNC