19 hodín v lietadle: Najdlhšia letecká linka povedie zo Singapuru do New Jersey
V okamihu, keď čítate tento článok, trvá najdlhší komerčný let bez medzipristátia 17,5 hodiny. To je čas, ktorý strávia lietadlá vo vzduchu na trase z austrálskeho Perthu do britského Londýna. Vo štvrtok 11. októbra to ale prestane byť pravda - titul najdlhšieho komerčného letu prevezmú Singapore Airlines.
Singapurské aerolinky začnú trikrát týždenne lietať na trase Singapur (SIN) - Newark (EWR), pričom celkový čas letu je 18 hodín a 25 minút. Uvedená linka nie je v ponuke tohto prepravcu novinkou - v minulosti už zaisťoval Airbusy A340-500 s kapacitou pre sto cestujúcich, ale z dôvodu nerentability ju v roku 2013 ukončil.
Teraz letecká spoločnosť nasadí na tento spoj Airbusy A350-900 ULR. Ide o vylepšenú verziu dopravného stroja, určenú pre lety na dlhé vzdialenosti. Dolet tohto stroja je bezmála 18 tisíc kilometrov, teda asi o 2900 kilometrov dlhší v porovnaní so štandardnou verziou A350.
Prvý let už dnes
Prvý let SQ22 odštartuje zo Singapuru už dnes 11. októbra o 17:35 nášho času. Cieľovou destináciou je medzinárodné letisko v americkom štáte New Jersey Newark Liberty International Airport. Od 18. októbra budú pre linku Singapur - Newark vyhradené dva Airbusy A350-900 ULP, vďaka čomu bude možné prevádzkovať ju v dennom takte.
Pri lete trvajúcom skoro celý jeden deň je samozrejme zásadné pohodlie cestujúcich. Airbusy A350 ponúkajú dizajn kabíny, ktorý sa podobá miestnosti. Stroj má vysoké stropy, sofistikované LED osvetlenie, takmer zvislé bočné steny a nízku hladinu hluku.
Zásadné je pohodlie cestujúcich
Tieto vlastnosti spolu s maximálne simulovanou nadmorskou výškou kabíny len 600 stôp (asi 1830 metrov) majú podľa marketingového riaditeľa Airbusu Florenta Petteniho za cieľ spokojnosť cestujúcich. "Možno neviete presne, prečo je tak pohodlné a príjemné lietať v tomto lietadle, ale všetko bolo robené s týmto účelom."
Jedným z faktorov, spríjemňujúcich cestovanie, sú veľké okná, ktorých osadenie umožňuje trup vyrobený z kompozitných materiálov, vrátane uhlíkových vlákien. Petteni sľubuje, že vďaka tomu budú cestujúci, ktorí si vyberú miesto pri okne, skutočne môcť pozerať von.
Systém cirkulácie vzduchu na A350 bol navrhnutý tak, aby bol pokojný a bez prievanu. Aj keď sa vzduch v priestore pre pasažierov recykluje každé dve až tri minúty, deje sa to bez pocitu prúdenia.
Singapore Airlines bude pre lety medzi Singapurom a Newarkom používať lietadlo v konfigurácii pre 67 cestujúcich v triede business a 94 v prémiovej ekonomickej triede.
Takýto skvelý letecký zážitok sľubuje Singapore Airlines
Už sme spomínali, že Singapore Airlines vynovil kabíny vo svojich prvých triedach. Tentokrát ich okrem fotografií máme konečne možnosť vidieť aj vo videu.